Woensdag 30 okt, bezoek witte tempel

30 oktober 2019 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag weer op doorreis... Vroeg opstaan,  Koffers pakken , ontbijtje , uitcheck ... ik draai er mijn hand niet meer voor om, alles onder controle. Ik merk wel dat mijn hoofd qua herrinneringen aardig vol zit... en dat geld trouwens ook voor de andere reisgenoten.. geen idee soms wat voor dag het is, of wat we waneer nu gedaan hebben ,of wat we op de dag zelf gaan doen. Rico Reisleider heeft het er maar druk mee... herhalen, herhalen... maar goed. Begin vd reis zei hij,  “ jullie hoeffe niet zelf te denkuh he menssuh... veltlouw op Rico, hij legel  alles...alles ondel contlol...(bedenk daar een surinaams/indisch accent bij en de r kan hij niet uitspreken maar ipv daarvan hoor je een l...)   Dus... volgens Rico ..gaan we op weg naar Chiang Mai. Prachtige tocht door de jungle natuur van Thailand. Helaas zijn ze de weg aan het vernieuwen en dat rijd wat minder goed door, maar het uitzicht is prachtig.

Eerste stop zal bij de witte tempel zijn. Een inmiddels beroemde attractie maar wel echt een heiligdom. pas gebouwd in 1997 en ontworpen door een kunstenaar. De tempel is geheel in wit, met allemaal ingelegde spiegetjes, en daarbij het vele goud ..een bizar mooi geheel. Ook enorme bizare taferelen afgebeeld...de onderwereld en de binnenkant van de tempel (fotos maken mag helaas niet) is geheel beschilderd met allerlei figuren, oa uit films... ik zag batman ,maar ook de personages uit de film de Matrix ..en dat is dan ook wat hier binnen wordt afgebeeld... De matrix, oftewel de droomwereld waarin wij leven.... Er wordt nog steeds bijgebouwd aan het complex. En men verwacht dat men pas in 2070 met de bouw klaar zal zijn.

Veel te kijken, en te veel om alles in je op te nemen. Ik dwaal wat van de groep vandaan,en loop lekker op blote voeten over het terrien rond. Om even zelf in alle rust het geheel op me in te laten werken.

De lunch gebruiken we bij een orchideenkwekerij, waar we even rond mogen kijken en ook de vlindertuin bezoeken die daarbij is. ...  Mooi!

En weer door...

Halverwege de middag arriveren we al in het hotel. Wat fijn is, even bijkomen en wat tijd voor jezelf... ik besluit een uurtje bij te slapen.. dat slapen lukt niet echt, maar ik rust toch even uit. Daarna beetje zwemmen en opfrissen om s avonds met een groepje uit eten te gaan in de stad. Er beginnen zich inmiddels wat groepjes te vormen. Ik kan met iedereen wel aardig overweg maar vooral met Claudia trek ik veel op. We hebben samen enorm veel lol.

Savonds in het hotel dan ook met een paar mensen nog een aardig feestje gebouwd.. fles Malibu hielp daar een handje aan mee., en met de muziekbox heerlijk staan te dansen in de tuin van het hotel. Super veel gelachten en rond gesprongen. Een groepje Koreanen kwam speciaal even naar ons toe om kennis te maken en om een dansje mee te doen..  Kei leuke sfeer...mega slappe lach...en ja helaas pas om half in bed..... Maar goed,morgen mogen we uitslapen.....euh.... half zeven worden we gewekt....   maar dat vinden we inmiddels uitslapen.

welterustuh........