Zondag, 3 nov

3 november 2019 - Hua Hin, Thailand

Vandaag heerlijk op het strand doorgebracht.Bedje huren voor nog geen drie euro,en de hele dag wordt je verzorgd en op je wenken bediend...   Bed steeds zandvrij gemaakt, handdoekjes goed leggen, en je hoeft maar te kikken en er wordt eten of drinken gemaakt en gebracht. Ook de hele tijd verkopers die langs komen met allerlei leuke dingen...mmmm... verleidelijk, verleidelijk.

Op het zand helaas ook veel grote kwallen...  die onze strandtenteigenaar wel steeds opruimd als ze aanspoelen, maar dan zijn er dus in zee ook...en ja ..ikke pech want ik wordt smiddags door een kwal geraakt. Een scherpe pijn en er verschijnd een stekende schrijnende striem op mijn arm. Strandtenteigenaar schiet meteen te hulp.. arm afspoelen, zalfje erop..nog eens zalfje en dan na een uur mijn arm afwassen...  de pijn is wat minder maar het duurt nog tot de volgende dag voordat het echt weg is. Opletten dus in het water.

Met het fruitverkoop dametje gezellig zitten praten... wilde weten of ik kinderen had... ( you have baby,s?) en of ik getrouwd was.. ( Why not??  You are beautifull...)... euh..tja...

Savonds de stad in. Eerst uit gaan eten in een visrestaurant. Super lekker, soms een beetje spicey maar dan kwam de witte rijst weer snel extra erbij. En daarna de stad in , het nachtleven tegemoet.  Een hele andere wereld, en kant van Thailand. Want dan maak je dus kennis met de sexhandel die hier ook is. Veel oudere mannen met jonge meisjes aan de arm..  Maar ook vrouwen van half 30,die in Thailand dan nog maar weinig kans hebben op een man, en dan vooral op zoek gaan naar stabiliteit voor hun toekomst en op zoek gaan naar en relatie met een westerse man.

Wij strijken neer in een cocktailbar en Claudia en ik besluiten naar de tegenoverliggende Massage salon te gaan voor en originele Thai Massage.  We mogen onze onderbroek aanhouden en krijgen daarover heen dunne massage kleding aan, en worden dan apart van elkaar op een behandeltafel gelegd. En vervolgens begint de behandeling. Ruim een uur lang wordt ik van kop tot teen in allerlei standen en grepen geduwd en getrokken. Soms met hoorbaar kraken, soms even pijn maar tegelijkertijd heerlijk rustgevend. En wat meteen duidelijk is, is dat ze enorm deskundig zijn. Ik hoef niks uit te leggen ,ze voelt zelf dat er een blokkade in mijn onderrug zit en bovenrug en daar wordt dan ook extra aandacht aanbesteed. Als ik na afloop met  Claudia vergelijk zien we dat het er inderdaad precies op maat wordt behandeld, bij haar weer andere grepen als wat ik kreeg. Hoe dan ook , wij zijn totaal relaxed als we vd tafels afmogen, krijgen een kopje thee aangeboden en gaan nog even op de foto met onze masseuses. Wat was dit fijn zeg. Moet ik toch ook eens kijken in Nederland of dat hier ook kan. Super.

En daarna zijn het nachtleven ingedoken... en hebben we tot diep in de nacht staan dansen met de meisjes van een coctailbar. Super leuk. Zon enorme lol gehad. Meisjes vonden het ook zo leuk. Ik heb nog klassiek ballet lesje staan te geven..wilde er een zo graag.  Gewoon op straat , op blote voeten... dance the night away.  We gingen elkaars dansmoves leren...nou euh...die van hun waren nogal sexy... en dat ging dus een beetje tegen elkaar op...  hahaaha. Super dikke pret. Voor de meiden daar en voor Claudia en mij. Aan het einde vd avond dikke knuffels van de dames en vraag of we toch wel weer terug kwamen. Zo leuk en lief.