De heenreis...

23 oktober 2019 - Schiphol, Nederland

Vandaag, of eigenlijk is dat dus al gisteren, om 15.15 met koffer en rugzak op pad gegaan. Bus naar Oss, daar op de trein naar Schiphol Airport.

Eerst Thais geld ophalen bij het grenswisselkantoor en toen op zoek naar de juiste incheckbalie. Die was nog gesloten maar er stond al een flinke wachtrij dus maar aansluiten in een vd vele wachtrijtjes die nog gaan volgen.

Tijdens het wachten al beetje kennis gemaakt met 1 reisgenootje. Douane door... dat ging deze keer soepel bij mij, zo niet bij mijn nieuwe kennisje want die werd eruit gehaald voor tas uitpakken. Ik ben maar alleen verder gegaan... nieuwe zonnebril scoren.....  want.... er moet toch altijd 1 ding zijn wat je vergeet mee te nemen... en in de trein ontdekte ik ineens dat De Zonnebril deze keer die eer had 😁 . Fantastisch excuus om mijzelf een nieuwe aan te schaffen. 🙃Zo gezegd, zo gedaan.

Daarna naar de VIP-lounge van Kras. Lekker wat eten, wijntje erbij en ontspannen in een luie stoel hangen. En kennismaken met n andere reisgenoot. Lang leve facebook met de foto's, je wordt zo herkend...." hee, ben jij niet Marianne? Ik herkende je aan je krullen" 😉

Het boarden was in groepen opgesplitst, voor mij om 21.30, op naar gate E18, en dat verliep soepeltjes.

De laatste berichtjes snel nog uitwisselen en strak om 22.00 vertrokken we. En man,man wat was het heet in t vliegtuig. Bij het binnenkomen, leek wel sauna, lekker opgestookt tot 30 graden...pffff...  Denk dat het Thais personeel het maar koud vond in Nederland..of anders wilden ze ons zeker  vast "voorgaren" voor de temperatuur die ons in Thailand staat te wachten... 😅   !

Twee aardige buurmensen naast me. Gezellig!

Na t hele ritueel van drankje, maaltijd enz enz...  lichten uit en slapen maar.

Fantastische nacht...euh..not.😁😂.  Maar had ik ook niet echt verwacht,(wel gehoopt) maar slapen, half rechtop in een vliegtuig, tussen 2 mensen ingeklemd is niet mijn ding. Halverwege de vlucht van 11 uur net ff rondgewandeld en 'n soort "buurtcafe" ontdekt 😉in het midden van het vliegtuig,  waar meer slapeloze mensen zich verzameld hadden. Wat te drinken erbij, banaantje vd stewardessen gehad en met wat kletsen, weer n uurtje weggewerkt en   voel ik me ook weer wat minder brak.

Terug naar stoeltje met goed voornemen om nu echt even te slapen... (nog steeds saunatemp...pufffpufff...)  en dus zit ik nu mijn reislog bij te werken. 😎

Inmiddel is het 4 uur ( nederlandse tijd) en nog 5 uur te gaan.

Ik ga maar eens n filmpje kijken of wie weet dat ik echt nog n dutje kan doen.. 10 min zou voor mij toch ook haalbaar moeten zijn.😁😉

Toedels. Tot later weer.🤗🍀